4. des. 2009

Familie, hund og bil

Da er det en stund siden sist, og jeg har tre bilder på lager for denne gang:

Først: Familie.
I anleding julekorttider måtte det tas litt bilder, og jeg satt opp eksternt lys, kameraet på stativ med en intervall på fem sekunder og totalt 10 bilder.
























 Her prøver da bikkjen å bykse ut av min lillesøsters klo, jeg syntes at resultatet ble stemningsfult, om ikke annet.

Så kommer Hund;
Her tok jeg med to blitser ut i skogen når solen var på vei til å si takk for seg, noe som gav pene farger på skyer og bakgrunn generelt. Kompanserte med blitsen i forgrunnen for å få riktig eksponert motiv og bakgrunn.

























Ett stykk majestetisk blikk der altså.

Til slutt kommer Bil:
Da bilen min endelig var ferdig på verksted klødde jeg i fingrene etter å knipse litt bilder av den, da jeg ikke har hatt en runde med eksternt lys på den. Jeg har lenge tenk på å prøve å lage en "showcase"-feeling på et bilbilde, altså at det er helt sort rundt og kun bilen det fokuseres på. Jeg hadde et passende spot for å få belysning ovenfra, og prøvde meg litt der. Her ble det selvfølgelig endel arbeid i etterkant også, og resultatet ble sånn cirka der jeg så for meg det.

















Her er det brukt et lite ekstra sekund lukkertid, for å framheve lyset fra lyktene.

Da takker jeg for din tid, tar gjerne kommentarer! EXIF er forøvrig tilgjengelig på alle bildene, for de spesielt interesserte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar